Sinop’ta Tarihi Maç Heyecanı: Milli Kadınlar Dünya Kupası Elemeleri İçin Sahaya İniyor

Sinop Şehir Stadı, 18 Nisan'da A Milli Kadın Futbol Takımı'nın 2027 Dünya Kupası elemelerinde İsviçre ile oynayacağı maça ev sahipliği yapacak. Stad, uluslararası standartlara uygun hale getirilmek üzere kapsamlı bir yenileme sürecinden geçti. Bu karşılaşma, Sinop'ta milli takım seviyesinde oynanaca

Türkiye'nin en kuzeyindeki Sinop Şehir Stadı, 2027 FIFA Kadınlar Dünya Kupası Avrupa Elemeleri B Ligi 2. Grup'ta mücadele edecek A Milli Kadın Futbol Takımı'nın İsviçre ile oynayacağı kritik maça ev sahipliği yapacak. Bu karşılaşma, milli takım seviyesinde Sinop'ta oynanacak ilk uluslararası müsabaka olma özelliğini taşıyor. 18 Nisan'da gerçekleşecek dev buluşma öncesinde stadyumda hummalı bir hazırlık süreci yaşanıyor. Yaklaşık 10 bin seyirci kapasiteli stadyumda, UEFA standartlarını karşılamak amacıyla kapsamlı bir yenileme çalışması yürütülüyor. Işıklandırma sistemleri, skor tabelası, koltuklar ve genel boya badana işlerinde önemli iyileştirmeler yapılıyor. Ekipler, kısa süre içerisinde tüm eksiklikleri gidermeyi ve stadı uluslararası müsabakaya hazır hale getirmeyi hedefliyor.

Sinop Gençlik ve Spor İl Müdürü Mehmet Kalyon, Türkiye'nin en uç noktasında ilk kez milli bir maça ev sahipliği yapacak olmanın heyecanını yaşadıklarını belirtti. Denize yalnızca 100 metre mesafede, 22 bin metrekarelik bir alana inşa edilen Sinop Şehir Stadı'nın 2024 yılında tamamlandığını ancak resmi açılışının henüz yapılmadığını ifade eden Kalyon, 18 Nisan'daki maçın aynı zamanda stadın resmi açılışı olacağını söyledi. Federasyon yetkilileri tarafından kendilerine iletilen UEFA standartlarına uygunluk listesindeki tüm maddelerin titizlikle yerine getirildiğini vurgulayan Kalyon, "Tüm eksikleri tamamlıyoruz." dedi.

Kalyon, 18 Nisan'ın Sinop için tarihi bir gün olacağını ve bu heyecanı hep birlikte yaşayacaklarını dile getirerek, "Gerçekten bizim için büyük bir onur olacak. Burada milli takımı ağırlamak ve alnımızın akı ile çıkmak hepimizin hedefi. Bu milli maçın oynanacak olmasıyla biz de stadımızda UEFA standartlarını yakalamış olduk. Bakanlığımız da bize büyük destek oldu. Özellikle ödenek noktasında sağ olsunlar, gerekli tüm katkıları sundular. Eğer Sinop olarak bu işe sahip çıkarsak, çıkmaya devam edersek bundan sonra da stadımızda böyle müsabakalar olacaktır." açıklamasında bulundu.

Milli maçın kent turizmine de önemli bir ivme kazandıracağına inandığını belirten Kalyon, "Türkiye'nin en kuzeyinde çok güzel bir yerdeyiz. Tarihi zenginlikleri olan bir şehiriz. Bu durum mutlaka misafirlerimizin ilgisini çekecektir. İnşallah her birlikte güzel bir ortamda bu heyecanı yaşayacağız." diyerek sözlerini tamamladı. Bu önemli karşılaşma, Sinop'un spor altyapısını güçlendirmenin yanı sıra, kentin tanıtımına da katkı sağlaması bekleniyor. Milli takımın sahadaki başarısı kadar, ev sahipliği yapacak şehrin misafirperverliği de büyük önem taşıyor. Sinop halkı, bu tarihi ana tanıklık etmek ve milli takımı desteklemek için stadı doldurmaya hazırlanıyor.

Fotoğraf: MALATYA BÜYÜKŞEHİR HABER