46,5130$% -0.08
52,9881€% -0.12
6.142,28%-1,92
10.211,00%-1,72
40.656,00%-1,80
4.110,66%-1,93
14.539,61%-1,29
2899771฿%-3.12828
77182Ξ%-4.20982
46.41$%-0.01062
02:00
Malatya’da okul öncesi, ilkokul ve ortaokul kantinlerinde yeni bir dönem başlıyor. Sağlık Bakanlığı onaylı, düşük şeker ve yağ oranına sahip ürünler kantin raflarında yer alacak. Satılacak tüm ürünlerin üzerinde ‘Okul Gıdası’ logosu bulunması zorunlu hale geldi. Bu logoyu taşımayan ürünlerin satışı yasaklanacak ve kantinciler ağır yaptırımlarla karşılaşacak.
Etiketleme sisteminde önemli değişiklikler yapıldı. Nişasta bazlı şeker ve toplam yağ oranı, ambalajlı ürünlerde renkli uyarılarla belirtilecek. Bu düzenleme, Malatya’daki bakkal ve marketleri de kapsayacak. Ayrıca, un fabrikaları ve ekmek fırınları için de yeni kurallar getirildi. Tam buğday oranı yüzde 40’ın altında olan unlara mineral ve vitamin eklenmesi zorunlu hale geldi.
Yeni düzenlemelere uyulmaması durumunda ciddi cezalar uygulanacak. Un zenginleştirme kuralına uymayan üreticilere 500 bin TL, ambalajlı ürünlerde uyarı etiketini bulundurmayanlara ise 200 bin TL para cezası kesilecek. Kurallara aykırı ürünlere el konulacak. Su güvenliği denetimleri de artırılacak. Bu adımlarla Malatya’da sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek ve obeziteyle mücadele etmek hedefleniyor.
Fotoğraf: ER TV
Gümüş Fiyatlarında Dikkat Çeken Yükseliş: Ons ve Gram Fiyatları Rekor Seviyelerde
1
Malatya Taştepe’de Kentsel Dönüşüm Sona Yaklaşıyor: 3900 Konut Teslime Hazır
20622 kez okundu
2
Doğanşehir’de Traktör Kazası: 26 Yaşındaki Uğurcan Hayatını Kaybetti
5538 kez okundu
3
MABESEM Çocuk Korosu Ramazan’a Renk Kattı
3529 kez okundu
4
Malatya Valisi Yavuz: Yaban Hayatı Gelecek Nesiller İçin Emanettir
1828 kez okundu
5
TÜRKŞEKER’den 166 Günlük Başarılı Kampanya: Üretim Rakamları Açıklandı
1816 kez okundu
✅ İçerik Koruması Aktif